Velkommen til kundeservice, hvor vi altid er klar til at svare på dine spørgsmål.
Som kunde kan du, her på siderne, få stor gavn af alle vores serviceløsninger til anmeldelse af flytning, tilmelding til betalingsservice eller anmeldelse af driftsforstyrrelser.
Har du et spørgsmål angående dit forbrug, din regning eller din måler, som du ikke kan finde svar på her på siden, er du velkommen til at kontakte os på tlf. nr. 82 13 04 04 eller sende os en e-mail på post@morsoeforsyning.dk
Du kan her på vores hjemmeside finde flere nyttige informationer og hjælp til selvhjælp.
Her kan du læse alt om vores betalingsbetingelser for Morsø Forsyning A/S. Morsø Forsyning varetager opkrævningen af forbrugsafgifter for selskaberne.
Hvis du ønsker at se takstblade for tidligere år, kan du henvende dig til kundeservice på telefon 82 13 04 04 eller mail post@morsoeforsyning.dk
Har du solgt/købt hus, skal du meddele det til os. Ejerskiftet udfylder du her på siden.
Det du indtaster, bliver automatisk krypteret, så det er sikkert at skrive dit cpr.nummer på blanketten.
Vi vil herefter få lavet en flytteafregning til sælger og en aconto til køber.
Alle felter er obligatoriske
Hvis du tilmelder din regning til Betalingsservice, så bliver den hverken betalt for tidligt eller for sent. Du slipper også for at stå i kø på posthuset eller i banken.
Det er en god ide at have din regning og dit NemId fremme, når du tilmelder regningen til Betalingsservice, da du skal bruge oplysninger herfra, når du tilmelder dig.
Er du kunde hos Morsø Forsyning og har adgang til en mobiltelefon, er du automatisk omfattet af vores sms-service.
Det er en gratis service, som vi tilbyder alle vores kunder.
Hvis uheldet skulle være ude og der sker en vandforurening, en afbrydelse af varmen, et vandbrud eller lignende i det område,
hvor du bor, vil du modtage en sms-besked om problemet.
Du vil også modtage en sms, hvis for eksempel din måler skal skiftes eller i andre tilfælde,
hvor det vil være relevant at orientere vores kunder.
Hvis du ikke længere ønsker at være tilmeldt vores sms-service, kan du afmelde dig her.
Det kan for eksempel være, hvis du har flere mobilnumre registreret på din adresse, f.eks. børnenes.
Er der flere numre, som skal afmeldes, skal dette ske et nummer af gangen.
Hvis du støder på problemer i forbindelse med vand, varme og kloak fra Morsø Forsyning, kan du anvende formularen her.
Når du har indtastet de nødvendige oplysninger og trykker på gem henvendelse, vil vores driftsafdeling blive opdateret om hændelsen og tage sig af problemet.
Dit forbrug bliver afregnet efter de målere, der er på forbrugsstedet - din adresse.
Det er altid en rigtig god idé at kende sit forbrug og holde et vågent øje med det. Et utæt rør kan f.eks. give en voldsom stigning i forbruget. Og får en utæthed lov til at være der i lang tid, kan det koste mange penge!
I vores folder finder du gode råd om besparelser og hvad du kan gøre for at undgå vandspild og store varmeregninger.
Skjulte rørskader og utætheder i vandinstallationer kan blive meget dyrt. Du bør derfor holde øje med dit vandforbrug, ved at aflæse din vandmåler hver måned.
I tabellen herunder, kan du se det gennemsnitlige vandforbrug pr. år. pr. person, afhængigt af antallet af personer i husstanden.
Udgangspunktet for afregning af vandforbrug er, at forbruget opgøres i henhold til det forbrug, der er aflæst på vandmåleren.
Der er mulighed for at få refunderet vandafledningsbidraget for et skjult vandspild, der er over/mere end normalforbruget + 30 m³. Vandspildet skal være dokumenteret som værende skjult og der skal ansøges via dette skema:
Ansøgning om eftergivelse ved vandspild
Den skriftlige ansøgning skal være selskabet i hænde hurtigst muligt, efter at ledningsbruddet er konstateret og udbedret, dog senest 6 uger efter ejeren har modtaget årsopgørelsen. Der kan ikke ske tilbagebetaling for mere end 1 afregningsår.
Vandspildet må ikke være løbet til kloak.
Det faste bidrag tilbagebetales ikke.
Sådan gør du
Ejeren sender en skriftlig ansøgning om tilbagebetaling af unormalt stort vandforbrug med dokumentation for:
Alle betingelser skal være opfyldt og kunne dokumenteres, for at vi kan behandle din ansøgning om tilbagebetaling.
Når ansøgningen er modtaget vil den blive behandlet straks efter og du vil hurtigst mulig modtage svar.
Ved anmeldelse af vandspild kan tilbagebetaling ikke omfatte mere end det seneste kalenderår.
Ved tilbagebetaling skelnes mellem synlige og ikke synlige installationer.
Ved brug i boliger på ikke synlige rør, hvor forbruget er 300 m³ større end et normalt årsforbrug, kan du søge om tilbagebetaling af vandafgiften. Mere om det i lovbekendtgørelse nr. 639 af 21. august 1998 om afgift af ledningsført vand.
Eksempler på synlige installationer, hvor der ikke ydes tilbagebetaling:
Eksempler på ikke synlige installationer, hvor der kan søges om tilbagebetaling:
Vi har opdateret vores politik om beskyttelse af persondata
Det er vigtigt for os, at dine personlige oplysninger beskyttes, og derfor vil vi informere dig om vores opdaterede politik om beskyttelse af personlige oplysninger.
Du kan altid finde vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger her på vores side.
PS: Vi har naturligvis altid beskyttet dine data. Men nu har du det sort på hvidt :-)
Du kan indbringe klager vedrørende tvister med forsyningen for Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Klageadgangen er fastsat i forbrugerklagelovens kapital 5 om mediation. Indgiver du en klage, er omkostningen i første omgang fastsat til kr. 100, som du ikke får igen. Er der ikke fundet en mindelig løsning ved mediation, kan der klages til Forbrugerklagenævnet. Dette koster kr. 400. Beløbet tilbagebetales, hvis du får medhold.
Læs nærmere herom på Naevneneshus.dk. Her kan du også indgive en klage online. Du finder linket nedenfor.
Nævnenes Hus
Toldboden 2, 8800 Viborg
Tlf.: 72 40 56 00
Mail: nh@naevneneshus.dk
Hvis du har klaget til dit fjernvarmeselskab og du ikke er tilfreds med svaret/afgørelsen, som fjernvarmeselskabet træffer, skal du sikre dig, at du har fjernvarmeselskabets afgørelse på skrift, fx i en e-mail eller i et brev.
Fjernvarmeselskabets afgørelse, om ikke at give dig medhold - eller kun vil give dig delvis medhold - kan indbringes som en civilretlig tvist ved Ankenævnet på Energiområdet.
Du kan læse mere om klagesager på ankenævnets hjemmeside. Se linket nedenfor.
Det koster et klagegebyr på kr. 160, at få en sag behandlet. Hvis du får medhold i klagen, får du gebyret tilbagebetalt.
Der er ingen klagefrist, men du bør dog ikke vente for længe med at sende klagen til Ankenævnet på Energiområdet.
Vær opmærksom på at Forsyningstilsynet og Ankenævnet på Energiområdet også er klageinstanser for mere generelle spørgsmål på fjernvarmeområdet: Du finder oplysningerne om klagemulighederne på Forsyningstilsynet og Ankenævnet på Energiområdet.
Kan du ikke finde et svar her, er du altid velkommen til at kontakte os på
tlf. 82 13 04 04 eller mail: post@morsoeforsyning.dk
Kontoret har lukket i følgende dage:
Skærtorsdag den 13. april
Langfredag den 14. april
Store Bededag, fredag den 12. maj
Kristi Himmelfartsdag, torsdag den 25. maj samt fredag den 26. maj
2. Pinsedag, mandag den 5. juni
Uge 30 - fra mandag den 24. juli til og med fredag den 28. juli