Kundeportal

 

Her kan du finde alle dine oplysninger, regninger og tilmelde dig betalingsservice uden PBS.

 

Kundeportalen

x
Menu

Velkommen til kundeservice, hvor vi altid er klar til at svare på dine spørgsmål.

Som kunde kan du, her på siderne, få stor gavn af alle vores serviceløsninger til anmeldelse af flytning, tilmelding til betalingsservice eller anmeldelse af driftsforstyrrelser.

Har du et spørgsmål angående dit forbrug, din regning eller din måler, som du ikke kan finde svar på her på siden, er du velkommen til at kontakte os på tlf. nr. 82 13 04 04 eller sende os en e-mail på post@morsoeforsyning.dk

Du kan her på vores hjemmeside finde flere nyttige informationer og hjælp til selvhjælp.

Se din regning (Kundeportal)

Få overblik over, hvordan dit forbrug af vand udvikler sig over årene.

Se dine regninger og aktuel saldo. Hent kopier af de regninger vi har sendt dig.

Tilmeld dig vores services.

Få en sms eller e-mail, når du skal aflæse vandmåleren. Eller gør dit liv lidt nemmere ved at tilmelde dine regninger til e-mail.

Se din regning
Betalingsbetingelser

Betalingsbetingelser

Her kan du læse alt om vores betalingsbetingelser for Morsø Forsyning A/S. Morsø Forsyning varetager opkrævningen af forbrugsafgifter for selskaberne.

Generelle betalingsbetingelser.pdf
Priser

Takstblade for Morsø Forsyning A/S, for årene 2017 og 2016, finder du her.

Hvis du ønsker at se takstblade for tidligere år, kan du henvende dig til kundeservice på telefon 82 13 04 04 eller mail post@morsoeforsyning.dk

Takstblade for selskaber under Morsø Forsyning A/S 2017

Takstblade for selskaber under Morsø Forsyning A/S 2016

Ejerskifte?

Giv os besked når du sælger/køber bolig

Har du solgt/købt hus, skal du meddele det til os. Ejerskiftet udfylder du her på siden.

Det du indtaster, bliver automatisk krypteret, så det er sikkert at skrive dit cpr.nummer på blanketten.

Vi vil herefter få lavet en flytteafregning til sælger og en aconto til køber.

 

Alle felter er obligatoriske

Forbrugssted

Fraflytter

Aflæsning

Tilflytter

Vi beder dig indtaste dit cpr nummer, fordi vi bruger det til at validere dine oplysninger. Dit cpr nummer bliver ikke videregivet eller oplyst til tredjepart.

Tilmelding til betalingsservice

Betalingsservice

Hvis du tilmelder din regning til Betalingsservice, så bliver den hverken betalt for tidligt eller for sent. Du slipper også for at stå i kø på posthuset eller i banken.

Det er en god ide at have din regning og dit NemId  fremme, når du tilmelder regningen til Betalingsservice, da du skal bruge oplysninger herfra, når du tilmelder dig.

Til- og afmelding til SMS-service

SMS-service

Er du kunde hos Morsø Forsyning og har adgang til en mobiltelefon, er du automatisk omfattet af vores sms-service.
Det er en gratis service, som vi tilbyder alle vores kunder.

Hvis uheldet skulle være ude og der sker en vandforurening, en afbrydelse af varmen, et vandbrud eller lignende i det område,
hvor du bor, vil du modtage en sms-besked om problemet.

Du vil også modtage en sms, hvis for eksempel din måler skal skiftes eller i andre tilfælde,
hvor det vil være relevant at orientere vores kunder.

Afmelding

Hvis du ikke længere ønsker at være tilmeldt vores sms-service, kan du afmelde dig her.
Det kan for eksempel være, hvis du har flere mobilnumre registreret på din adresse, f.eks. børnenes.

Har du problemer med kloak, vand eller varme?

Brug formularen til at give os direkte og hurtig besked, hvis du opdager fejl og mangler på vores forsyningsanlæg og anlægsdele. 

Hvis du støder på problemer i forbindelse med vand, varme og kloak fra Morsø Forsyning, kan du anvende formularen her.

Når du har indtastet de nødvendige oplysninger og trykker på gem henvendelse, vil vores driftsafdeling blive opdateret om hændelsen og tage sig af problemet.

Tjek dit forbrug

Dit forbrug bliver afregnet efter de målere, der er på forbrugsstedet - din adresse.

Det er altid en rigtig god idé at kende sit forbrug og holde et vågent øje med det. Et utæt rør kan f.eks. give en voldsom stigning i forbruget. Og får en utæthed lov til at være der i lang tid, kan det koste mange penge!

I vores folder finder du gode råd om besparelser og hvad du kan gøre for at undgå vandspild og store varmeregninger.

Tjek dit forbrug.pdf
Vandspild

Er uheldet ude..

Skjulte rørskader og utætheder i vandinstallationer kan blive meget dyrt. Du bør derfor holde øje med dit vandforbrug, ved at aflæse din vandmåler hver måned.
I tabellen herunder, kan du se det gennemsnitlige vandforbrug pr. år. pr. person, afhængigt af antallet af personer i husstanden.

 

 

Udgangspunktet for afregning af vandforbrug er, at forbruget opgøres i henhold til det forbrug, der er aflæst på vandmåleren.

Der er mulighed for at få refunderet vandafledningsbidraget for et skjult vandspild, der er over/mere end normalforbruget + 30 m³. Vandspildet skal være dokumenteret som værende skjult og der skal ansøges via dette skema:

 

Ansøgning om eftergivelse ved vandspild

 

Den skriftlige ansøgning skal være selskabet i hænde hurtigst muligt, efter at ledningsbruddet er konstateret og udbedret, dog senest 6 uger efter ejeren har modtaget årsopgørelsen. Der kan ikke ske tilbagebetaling for mere end 1 afregningsår.

 Vandspildet må ikke være løbet til kloak.
Det faste bidrag tilbagebetales ikke. 

 

Sådan gør du

Ejeren sender en skriftlig ansøgning om tilbagebetaling af unormalt stort vandforbrug med dokumentation for:

  • Hvor skaden er sket
  • Hvor stort vandspildet er (angivet i m³)
  • Seneste måleraflæsninger
  • At skaden er udbedret og attesteret af en autoriseret vvs-installatør. (stempel og underskrift fra den autoriseret vvs installatør er påkrævet)
  • At vandet ikke er løbet til kloakken

Alle betingelser skal være opfyldt og kunne dokumenteres, for at vi kan behandle din ansøgning om tilbagebetaling.

Når ansøgningen er modtaget vil den blive behandlet straks efter og du vil hurtigst mulig modtage svar.

Ved anmeldelse af vandspild kan tilbagebetaling ikke omfatte mere end det seneste kalenderår.

Ved tilbagebetaling skelnes mellem synlige og ikke synlige installationer.

Ved brug i boliger på ikke synlige rør, hvor forbruget er 300 m³ større end et normalt årsforbrug, kan du søge om tilbagebetaling af vandafgiften. Mere om det i lovbekendtgørelse nr. 639 af 21. august 1998 om afgift af ledningsført vand.

 

Eksempler på synlige installationer, hvor der ikke ydes tilbagebetaling:

  • Utæt toilet
  • Hvor man - f.eks - har kunnet se at vandet løb, uden at gøre noget
  • Ventiler i installationer, der ikke lukker – f.eks. magnetventiler, rørafbryder m.fl.
  • Slange til opvaske- og vaskemaskiner, der er sprængt
  • Utæt sikkerhedsventil
  • Udendørs haner

 

Eksempler på ikke synlige installationer, hvor der kan søges om tilbagebetaling:

  • Rør under gulvet uden adgang
  • Rør indmuret i gulve og vægge
  • Rør i jord mellem bygninger

LBK. 639 af 21. august 1998

Vil du klage?

Klager i forbindelse med Morsø Vand A/S og Morsø Spildevand A/S

Du kan indbringe klager vedrørende tvister med forsyningen for Konkurrence – og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35,  2500 Valby.

Klageadgangen er fastsat i forbrugerklagelovens kapital 5 om mediation. Indgiver du en klage, er omkostningen i første omgang fastsat til kr. 100. Er der ikke fundet en mindelig løsning ved mediation, kan der klages til Forbrugerklagenævnet. Dette koster kr. 400. Beløbet tilbagebetales, hvis du får medhold. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen kan fastsætte beløbsmæssige over- og undergrænser m.v. for størrelsen på det omtvistede beløb, som betingelse for indbringelse af klager.

Læs nærmere herom på Forbrug.dk. Du finder linket nedenfor.

Klager i forbindelse med Morsø Varme A/S

Hvis du har klaget til dit fjernvarmeselskab og du ikke er tilfreds med svaret/afgørelsen, som fjernvarmeselskabet træffer, skal du sikre dig, at du har fjernvarmeselskabets afgørelse på skrift, fx i en e-mail eller i et brev.

Fjernvarmeselskabets afgørelse, om ikke at give dig medhold - eller kun vil give dig delvis medhold -  kan indbringes som en civilretlig tvist ved Ankenævnet på Energiområdet.

 

Ankenævnet på Energiområdet
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
Tlf.:  41 71 50 00

post@energianke.dk

 

Du kan læse mere om klagesager på ankenævnets hjemmeside. Se linket nedenfor.

På hjemmesiden, Forbrug.dk, kan du indgive en klage online via linket nedenfor. Start online klagesag (vælg: ”energi” og følg instruktionen).

Det koster et klagegebyr på kr. 160, at få en sag behandlet. Hvis du får medhold i klagen, får du gebyret tilbagebetalt.

Der er ingen klagefrist, men du bør dog ikke vente for længe med at sende klagen til Ankenævnet på Energiområdet.

Vær opmærksom på at Energitilsynet og Ankenævnet på Energiområdet også er klageinstanser for mere generelle spørgsmål på fjernvarmeområdet: Du finder oplysningerne om klagemulighederne på Energitilsynet og Ankenævnet på Energiområdet.

Forbrug.dk Energitilsynet Ankenævnet på Energiområdet
Ofte stillede spørgsmål

Find svar på de spørgsmål vi oftest hører

Kan du ikke finde et svar her, er du altid velkommen til at kontakte os på
tlf. 82 13 04 04 eller mail: post@morsoeforsyning.dk

Anlæg og installationer

Forbrug og afregning

Kundeoplysninger

Organisation

Åbningstider i helligdagene samt sommerferie

Åbningstider i forbindelse med helligdage samt sommerferie

Kontoret har lukket i følgende dage:

Skærtorsdag den 13. april

Langfredag den 14. april

Store Bededag, fredag den 12. maj

Kristi Himmelfartsdag, torsdag den 25. maj samt fredag den 26. maj

2. Pinsedag, mandag den 5. juni

Uge 30 - fra mandag den 24. juli til og med fredag den 28. juli

 

Akutte henvendelser uden for åbningstid skal ske på vagttelefon: 82 13 04 04

 

Tilmeld dig vores nyhedsmail og modtag seneste nyheder direkte i din indbakke