For at kunne levere vand, varme og aflede spildevandet har vi behov for at kunne behandle nogle vigtige personoplysninger.
Vores privatlivspolitik er ment som en hjælp til at forstå, hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, og hvad vi anvender dem til. Dette er vigtige oplysninger, så vi håber, at du vil tage dig tid til at læse dem.
Hvis du har spørgsmål, eller ønsker yderligere information, er du velkommen til at henvende dig til vores persondataansvarlige:
Persondataansvarlig:
Morten Linnemann Madsen, Direktør
Tlf.: 82 13 04 04
E-mail: post@morsoeforsyning.dk
Morsø Forsyning A/S
Strandparken 19
7900 Nykøbing M
Tlf.: 82 13 04 04
CVR-nummer: 32 47 90 65
Vi behandler personoplysninger, som du eller en anden del, eksempelvis ejendomsmægler eller udlejer, har udleveret til os i forbindelse med din tilflytning til Morsø Forsynings forsyningsområde.
Endvidere behandler vi løbende oplysninger om dit forbrug af vand og varme.
Disse personoplysninger behandler vi for at kunne leve op til vores kontraktlige forpligtelser over for dig i forbindelse med afregning af forbrug samt vores forpligtelser i forbindelse med vandforsynings- og spildevandsloven. Uden disse oplysninger vil vi ikke kunne forsyne dig med vand, varme eller aflede dit spildevand.
Typisk drejer det sig om disse personoplysninger:
Vi stræber efter at slette (eller anonymisere) personoplysninger, så snart de ikke har nogen relevans. Dog opbevarer vi dem altid i minimum 5 år af hensyn til bogføringsloven. Ofte opbevarer vi forbrugsoplysninger længere af hensyn til statistiske formål, fx i forbindelse med ejerskifte.
I forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger har du adskillige rettigheder:
Alle ovenstående rettigheder håndteres manuelt ved henvendelse til os.
Vi kan afvise anmodninger, der er urimelige gentagen, kræver uforholdsmæssig teknisk indgriben (f.eks. at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis), påvirke beskyttelsen af andre personlige oplysninger, eller noget som vil være ekstremt upraktisk ( f.eks. eks. anmodninger om oplysninger, der findes som sikkerhedskopier).
Hvis vi kan rette oplysninger, gør vi naturligvis dette gratis, uden at det kræver en uforholdsmæssig stor indsats. Vi bestræber os på at vedligeholde vores tjenester på en måde, der beskytter oplysninger fra fejlagtig eller skadelig ødelæggelse.
Du har til enhver tid retten til at klage til Datatilsynet https://www.datatilsynet.dk/borger/klage-til-datatilsynet/
Vi videregiver ikke personlige oplysninger til virksomheder, organisationer og enkeltpersoner uden for Morsø Forsyning. Undtagelsen er i disse tilfælde:
Vi videregiver personlige oplysninger til virksomheder, organisationer eller enkeltpersoner uden for Morsø Forsyning, hvis vi har dit samtykke. Vi kræver aktivt tilvalg af videregivelse af alle personoplysninger.
Vi videregiver personlige oplysninger til vores samarbejdspartnere eller andre betroede virksomheder eller personer, der behandler dem for os. Deres behandling er baseret på vores instrukser og i overensstemmelse med vores privatlivspolitik og andre gældende tiltag til fortrolighed og sikkerhed, eksempelvis vores databehandleraftale.
Vi videregiver personlige oplysninger til virksomheder, organisationer eller enkeltpersoner uden for Morsø Forsyning, hvis vi i god tro mener, at adgang, brug, bevarelse eller offentliggørelse af oplysningerne er nødvendig for at:
Vi kan dele oplysninger, der ikke identificerer personer, med offentligheden og vores partnere. Vi kan f.eks. dele oplysninger med offentligheden for at vise generelle tendenser om, hvordan vores kunders forbrug fordeler sig.
Vi arbejder hårdt for at beskytte vores anlæg og vores kunder mod uautoriseret adgang, ændring, offentliggørelse eller ødelæggelse af personoplysninger, som vi lagrer.
Vi har implementeret følgende organisatoriske og tekniske foranstaltninger generelt ved Morsø Forsyning:
Vi gennemgår regelmæssigt, at vi overholder vores egen persondatapolitik. Vi overholder også adskillige selvregulerende sikkerhedspolitikker. Når vi modtager formelle skriftlige klager, kontakter vi afsenderen for at følge op på klagen. Vi samarbejder med de relevante lovgivende myndigheder, f.eks. Datatilsynet, om at løse klager om overførsel af personlige data, som vi ikke kan løse direkte med vores kunder.
Vores privatlivspolitik kan ændres fra tid til anden. Vi begrænser ikke dine rettigheder i henhold til denne privatlivspolitik uden dit udtrykkelige samtykke. Eventuelle ændringer af denne privatlivspolitik angives på denne side/dette dokument, og hvis der sker væsentlige ændringer, vil vi gøre opmærksom på dem på en mere iøjnefaldende måde (for visse tjenester oplyser vi bl.a. om ændringer via e-mail).